torsdag 29. mai 2014

Hjemmestrikket


En super duper enkel hjemmestrikket pute i sommerblått føyer seg fint inn med
de andre putene i sofakroken vår  ute, mønstermiks i ulike blåtoner.
Strikket i tredobbelt bomullsgarn fra Dale på tykke pinner-
raskt og enkelt - det liker jeg :-)

Striper, batikkmønster og ensfargede puter i litt ulike blåtoner og mønster miks.
Strikkeputen har selskap av puter fra Tine k og HM Home.
og litt annet blått stæsj og en nydelig blå lobelia.

Sommer og sol, og kanskje ikke strikketid?
Men jeg synes det er koselig å ha noe å pusle med -uansett årstid.

Litt info om fremgangsmåte og garn:
Puten måler ca 40x40 cm og er strikket i Vipe fra Dale (6 nøster)
Jeg la opp 41 masker på pinner nr. 9 og strikket til ønsket lengde, bare husk å
lage hull til knapper en omgang eller to før du feller av maskene - sy sammen
i sidene, sy på knapper - og vips så har du laget en pute :-))

Her hos oss skjer det litt saker og ting..., mannen i huset snekrer og graver...
og fruen planlegger og tegner - veldig spennende og vi gleder oss masse!
Blir nok helt sikkert noen bilder her på bloggen også etterhvert...,
men husk ting tar tid... ;-))

Smil og sommerklemmer fra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var virkelig sommerlig og fint:)
Er litt som deg jeg også. Selvom sommeren kanskje ikke er strikkesesong så klarer jeg heller ikke helt å la vær.
Håper du nyter de varme dagene:)
Klem Elin

Anonym sa...

:)
Britt

Anonym sa...

Hey! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 3gs!
Just wanted to say I love reading through your blog and
look forward to all your posts! Keep up the excellent work!


Visit my webpage dentist doctor

Rosa Muffins sa...

Det var da en veldig skjønn og sommerlig pute :) Kunne ØNSKE jeg hadde vært litt mer tålmodig og latt min mor lært meg å strikke da jeg var barn :))
Ha en fin helg i solen :)

Anonym sa...

Even though you might disgust relocation and varying to firmly other places, but sometimes, you
only can. In this Cosby Sweater Project, each
episode offers different kinds of game to recreate his magic loud
shirts. Here are a a small number of tips that can support you launch your home-based affiliate business.


my blog :: frank kern website (twitter.com)

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails