onsdag 15. januar 2014

Nymalt bord


Ikke mye som skjer på interiørfronten her i huset.
NYmalt bord, NYpusset lysestake og NY vannet Corokia, men ingenting NYTT!
Vi (eller rettere sagt jeg) har i lang tid vært på jakt etter et nytt bord til spiseplassen vår.
Jeg ønsker meg gjerne et gammelt, unikt bord..., som i tillegg må være akkurat passe stort :-)

Vårt gamle spisebord som er fullt av både merker og hakk, er helt klart for utskifting -
eller kanskje ikke, kanskje det er et bord fylt med historie og spor etter gamle minner.
Her finnes merker etter tre barn... fra en utålmodig liten sjel som dunket med bestikket i bordet mens han ventet på at middagen skulle komme på plass, her er merket etter en ung jentes hjertesorg.., merker etter utallige timer med lekselesing - med andre ord et bord fylt med gamle, kjære "mamma minner".

 Uansett fremstår nå vårt gamle brune og hakkete bord i ny hvitmalt drakt.
Litt før jul tok en snill mann maling og pensel fatt, og vi har fått et neste nytt bord.
Spiseplassen fikk i alle fall et helt nytt preg, mye lysere og triveligere.
Så mens jeg (vi) venter på å finne "vårt perfekte bord" kan vi leve lenge med det gamle
i nymalt drakt - så tusen takk til en en snill mann :-))

På bordet: spisebrikker, fasett lysglass, keramikk skål og potte fra tine K,
brikker, skål og lysglass kjøpt hos Designstjerner, potte hos Holmehuset i Bergen.
Tine K lampene over bordet er også fra Designstjerner, nettbutikken finner du HER.
Snøball lykter i keramikk er laget av en lokal kunstner og lysestake i sølv er fra Day Home.

Ønsker alle sammen en riktig fin fin dag!

Smil og klem fra

5 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

Så fint det ble :) har lyst til å male vårt også. Innbiller meg at malt er lettere å holde tent enn olja, som burde vårt olja på nytt...

Unknown sa...

Så fint det ble, og så herlig med all den fine historien:)
Slik er det her og, ser man etter kan jeg til og med tyde noen ord som er skrevet på ark med kulepenn og gått gjennom, hehe:)) Autografen til pappa'n i huset bl.a :))
Jeg har og lyst til og male mitt, men er redd det blir stygge riper med en gang... lurte på om jeg skulle male med gulvmaling rett og slett, hvilken maling har du brukt?

Ha en fin fin dag:))

Monique sa...

Wonderful desk!
Kisses

Anonym sa...

Nydelig! Hvilke farge og strl er det på lampeskjermene? og hvor høyt har du de fra bordet? og er de seriekoblet?

Monica sa...

Svar til anonym.
Fargen på skjermene er kitt, størrelse 60 cm. Fra bordplaten og opp til skjermens nedkant er det ca 72 cm, og ja de er koplet på samme lampe punkt.

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails