tirsdag 11. oktober 2011

Perlestrikk


Perlestrikk...
Absolutt ikke så vanskelig som det kanskje høres ut som. En rett og en vrang, er alt du
trenger for å få det til. 
*Bare pass på at du begynner annenhver pinn med rett og neste med vrang, da får du rett over
vrang, og vrang over rett*


 En pute i perlestrikk strikket med  Naturgarn fra Spar Kjøp, med skjønne perlemors knapper fra
Stoff og Stil. Lunt og koselig med strikk nå til høsten synes jeg.
Den underlige blomsten på bildet er en vanlig sølvtråd (stikkesølv)  pyntet med tørre tistler.


Tusen, tusen takk for alle koselige kommentarer dere legger igjen hos meg,
dere er bare så skjønne!
Veldig kjekt at flere følgere henger seg på også, det setter jeg veldig stor pris på!

Flere har spurt om jeg kan være snill å vise hvordan jeg laget kardemomme snurrene i mitt
forrige innlegg..., jeg må nesten smile litt. Hadde aldri laget de før, får kalle det nybegynner flaks.
Jeg lover at jeg skal prøve igjen, og da skal jeg forsøke å få tatt litt flere bilder.

Klem

27 kommentarer:

liven sa...

En koselig pute du har strikket!!
så fin i en høststue :o)
Kjempefine bilder du viser...som alltid!

Ha en fortsatt fin tirsdag :o)

Oliv / Garasjeloftet sa...

Kjempefine!
Tenkte at dette kan jeg klare også, jeg som ikke er noen strikker ;-)

Ha en fin dag...

Unknown sa...

Så nydelig pute!!
Men oppskriften skjønte jeg ingenting av, hihi;)

Ha en fin dag !

Klem Line

Magdalena sa...

så nydelige "vinter" bilder..! flink du er å strikke pute, skjønn er den!
fikk du mailen fra meg?

Synnøve sa...

Så nydelige puter du har strikket.
Perlestrikking ser mye vanskeligere ut en hva det er. Men det er bra fint.
Kjempefine knapper på de også. Spørs om jeg må herme etter deg igjen:-)

Klem

Emidoras verden sa...

Så fin pute!!
Det hadde kanskje vært noe for meg...som er helt amatør på strikk:)
Nyt kvelden!
Klems..

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Fin pute :) Flink er du!
Likte veldig godt lykten på bildet. Levende lys er jo så koselig :)
Ha en fin tirsdagskveld!

Karlotte sa...

For en superfin pute du har strikket!! Blir helt imponert jeg. Selv kan jeg så vidt klare å strikke en gryteklut, men liker å sy da!

Takk for koselig kommentar på bloggen min:-) Skal kikke meg litt rundt på bloggen din jeg, for her var det mye fint å se på!

Ha en fin tirsdagskveld, klem fra Karlotte

Marit sa...

For en kjempefin pute det ble!og knapper i perlemor er jo bare lekkert!:) koselige bilder å hvile øynene på:)

Go kveld videre

Unknown sa...

Nå fikk jeg jammen lyst å strikke og det har jeg ikke hatt lyst til på flere år. Nydelige bilder, så fin den sølvplanten er. :)

Klem fra Kari

Jannicke sa...

såå fin puten ble!!

Klem J.

Oda sa...

Hei Hei Monica!
Dette var en flott pute! Det vil jeg prøve meg på også :)

Takk for koselig kommentar på bloggen min, nå er benkeplaten på plass, og det er SÅ kjekt! ;)

Det er ingenting som haster med oppskriften på puten ;) Ta det når det passer deg!! =D

Du har en flott blogg!
Ha en strålende uke videre :)
Klem Oda

Tina sa...

Herlig pute! Kjempefin!
Takk for hyggelig hilsning inne hos meg. Å ja det er pute fra drops design ja! Den ser ut ti å bli knallfin og et herlig garn!

Ha en fin onsdag!
mvh Tina

withloveh sa...

Hei,
Første gangen jeg er her inne, kjempefin blogg! Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha oppskriften på den runde rosa puten liggende? Jeg prøvde å klikke på linken du hadde lagt ut, men der var det ikke noe:) Den puten var hvertfall nydelig! Tror jaggu jeg må prøve meg på puten i dette innlegget også jeg!

Hege sa...

Nydelig pute, og så flotte bilder du har på bloggen :-) Tror jeg legger meg til som følger jeg ;-)

Unknown sa...

Ble så inspirert at jeg var på Sparkjøp i dag og kjøpte garn og pinner, det bli lilla pute hos meg. Hvor mange masker la du opp til puten??

Ha en fortsatt herlig onsdag i fineværet.

Klem

Karen sa...

Så fin den var, hvor mange masker la du opp?

Monica sa...

Til dere som lurer ;)
Her følger oppskrift:
Legg opp 44 masker på pinne nr. 9, med Naturgarn fra Spar Kjøp.
Strikk perlestrikk til arbeidet måler ca. 82 cm,
lag 3 knapp hull, strikk et par pinner til, fell av.
Dette gir en pute på 40x40 cm, med litt vel vilje 45x45 cm.
Jeg strikker litt fast, iflg. magebeltet på nøstet burde 40 masker være nok til en pute på 40x40 cm.
Er du i tvil, anbefaler jeg at du lager en liten prøvelapp på 10 masker, strikk noen cm., mål bredden på lappen din, da finner du strikkefastheten.
Lykke til!!!
Så utrolig kjekt at jeg har inspirert noen av dere til å ta frem pinner og garn;)

Unknown sa...

Forklaringen er helt utmerket. :) Jeg la opp 40 masker og strikket et par omganger før jeg fikk svaret fra deg, ble nesten litt imponert over meg selv da for jeg leste ikke på magebeltet heller. Takk for inspirasjon, det er år siden jeg har strikket.

katrine sa...

Superfin pute! Enda et prosjekt som legges i "to do" -listen min! Ha en fin uke :)

Anne på landet sa...

Åååå, for noen nydelige bilder!
Puta var kjempeskjønn og kommer jo så fint til sin rett når du setter bildene slik...
Jeg har brukt lang tid i kveld på å få bildene i et innlegg slik jeg vil.Men, ikke tale om!
De lever sitt eget liv:(
Jeg er håpløs på data.

Fine høstdager ønskes deg med klem fra meg!

Lappeline ♥ sa...

Puten er kjempe fin ...har en liggenede som skulle vært strikket for lenge siden ...kanskje jeg skal ta den frem ...ble inspirert nå

Ha en kreativ kveld

Klem fra meg

Bente sa...

Hei - kjempefin pute - syns også at perlestrikk gir en så fin effekt - og så er det jo så enkelt:)

God kveld - eller kanskje natt snart - fra Bente:)

Linda sa...

Underbara bilder och vilken fin kudde!

Önskar dig en fin helg

Kram linda

Anonym sa...

Hei, så flott! Artig løsning med knapper,lett å ta av og på. Fine bilder hos deg som alltid.
Klem Britt

Lottemora sa...

Lekkert! Perlestrikk er jo genialt. Enkelt og stilig.

Ha en finfin kveld

Klem
Lotte

Anonym sa...

Hei. Brukte du rundpinner på denne? Utrolig fin :)

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails